تبلیغات
نینجا - نینجوتسو
نا امیدی مرگ نینجاست

نینجوتسو

دوشنبه 29 تیر 1388 10:23 ب.ظ

نویسنده : مهدی نینجا




به نام خالق هستی



با عرض سلام و عرض ادب خدمت تمامی همرزمان گرامی :
آغاز کار سایت را خدمت همرزمان و تمامی کسانی که لطف میکنند و صفحات این سایت را ورق میزنند تبریک میگوییم .








kancho_soke   
.: اتحاد باعث قدرت است :
اونیگای شیماس ! 


نینجا و زهرهای مهلك
   

نینجاها سواركاران ماهری بودند و گرچه اشخاص دیگری غیر اشراف و جنگجویان مجاز هب سواركاری نبودند اما گاهی ضروری بود كه نینجا برای گریز از مهلكه بر پشت اسب بنشیند وهنگامی كه او سوار بر اسب میشد دیگر هیچكس به گردش هم نمی رسید . از همه اینها گذشته مهارت نینجا در طبابت او را پزشك خودش كرده بود.او می توانست اثر نیش حشرات.گیاهان سمی.نامنظمی كار رودها وناراحتی های عمومی را گاهی كه دچار ان می شد خود معالجه كند یا حداقل ان را تسكین دهد.او زخمهایی را كه احتمال عفونت داشت با قرار دادن نوعی كپك خاص كه به صورت ضماد تهیه می شد مستقیما در محل زخم درمان میكرد. حتی دیده میشد كه نینجاها در مواردی كه خطر دستگیری یا احتمال مرگ بر اثر عفونت زخم وجو داشته است اقدام به قطع اعضای بدن خود كرده اند . می توان گفت تقریبا هیچ نینجایی نبود كه از دانش علمی تركیب و استفاده از زهرهای مهلك بی اطلاع باشد.اگاهی قابل ملاحظه نینجا در مورد اناتومی و فیزیولوژی بدن انسان امكان تجزیه و تحلیل زهرها و اثر ناتوان كننده انها را در زمانی كه زهرها برای دشمن مورد استفاده قرار میگرفت فراهم میكرد.هر یك از مسلك های نین جوتسو شیوه های تهیه زهر مخصوص به خود داشتند و می توانستند زهرهای بسیار مؤثر و مهلكی را تهیه كنند.به خصوص ان دسته از زهرها كه از كبد یا دیگر اجزای حیواناتی نظیر وزغ.خرس.عنكبوت.زنبور.مار یا مارمولك گرفته می شد بسار كشنده بود.این زهرها چه نان چه به میزان مناسبی مخلوط و در چای.برنج.شراب.یا دیگر مواد خوراكی ریخته میشد اثر مهلك خود را بسیار سریع نشان میداد . بعضی از نینجاها از این هم فراتر رفته و می توانستند بادبزنی دستی را به مادهای زهر الود كه در عین حال بوی خوشی داشت اغشته كنند و وقتی این بادبزن مورد استفاده قرار میگرفت بخار زهر به سهولت از كسی را ك ه از ان استفاده می كرد از پا در می اورد.البته زهرها به منظور به دام انداختن نینجابر ضد او هم مورد استفاده قرار می گرفت . ذخایر اب و مواد غذایی به دفعات تهیه و بر سر راه نینجا قرار داده می شد تا او انها را بیابد و مورد استفاده قرار دهد به همین جهت همه نینجاها به میزان زیادی با درمانهای ضد زهر اشنا بودند. نینجا در طی مطالعات خود در زمینه روان شناسی بررسی همه جانبه ای را درباره رفتار جنسی دشمنان اینده خود انجام می داد و در میافت كه انسان به كرات در لحظات عشق ورزی خود ضعف قوه قضاوت و هوشاری خود را به نحوی كاملا مغایر از بقیه اوقات عمر خویش به نمایش می گذارد . این خصیصه در همه كس به ویژه اربابان جنگی كه در همه زمینه ها افراط میكردند نمایان بود .مثلا انان از مصاحبت با زنان متعدد خشنود میشدند و به همین دلیل در زمانی كه مشخص میشد به كس از اربابان جنگی نمی توان با شیوه های معمولی نزدیك ش د نینجایی را برای این شخص مورد نظر میگرفتند كه به احتمال زیاد از میان نینجاهای زن و یكی از رقاصان ماهر و زیبا روی ارباب بود.برای این كار نهایتا از این نینجا تقاض ا می شد در قلعه ارباب به رقص بپردازد .زیبایی وی باید به حدی باشد كه ارباب در برابر او نتواند مقاومت كند و از او بخاهد به خوابگاهش بیاید.به دنبال ان برای نینجای زن كار اسانی بود كه در حین رابطه جنسی شبانه با زهری مناسب ارباب را مسموم كند و به قتل برساند.

خطر در گذر از دیوارها
   

climb_wallویژگی ساختمانهای ژاپنی در دوران فئودالی ورود به انها را برای نینجا نسبتا اسان می ساخت .او ه ویژه از فضای اتاقکهای زیر شیروانی که در بالای سقف قرار داشت برای ورود به داخل ساختمان استفاده میکرد. نینجا با استفاده از مهارتهای خارج کردن مفاصل از جای خود و باریک کردن بدن راه خود را از طریق روزنه های کوچکی که در بالای بامها قرار داشت باز میکرد.او به محض رسیدن به اتاقک کاذب زیر شیروانی به جستوجوی دریچه ورودی که به داخل ساختمان باز میشد می پرداخت. تاریکی اتاقهای ساختمان برای هدفهای عملی نینجا بسیار ایده ال بود زیرا نور شمع یا چراغهای پی سوز نیز تنها مناطق محدودی را که اشخاص در ان محل ها گرد می امدند روشن میکرد.در این شرایط وقتی نینجا لباس سیاه مخصوصش را می پوشید به کلی غیر قابل رویت می شد. اما خطر در هر گوشه و کنار در کمین بود. کف چوبی راهرو در هنگام قدم برداشتن زیر پای نینجا صدا می کرد و او به منظور ممانعت از بروز صدا از روش خاصی برای راه رفتن استفاده میکرد یا به صورت عنکبوت از روی سقف حرکت می کرد.به خصوص کف های کاذب و از پیش ساخته شده وقتی زیر سنگینی وزن بدن نینجا فشرده میشداغلب به صورت ناگهانی باز می شد و او را به داخل گودالی پرت می کرد یا مستقیما به چوب بامبو های تیز منتهی می شد یا تا زمانی ک ه نگهبانان خانه سر برسند و با نیزه هایشان او را به قتل برسانند او را در خود محبوس می کرد. نینجا با خوبی با بند بازی اشنا بود و از این توانایی برای راه رفتن روی دست در زمانی که موقعیت ایجاب میکرد سود می جست .این کار به دلیل اجتناب از برخورد با اشیایی که در نزدیک سطح زمین قرار داشتند انجام می گرفت.اما غالبا نینجا برای گذشتن از موانع مشابه ترجیح میداد بر روی چهار دست و پا بخزد. از بین خطرناکترین وسایلی که بر علیه نینجا به کار برده میشد ابزاری بود که از رشته هایی مانند مو تشکیل شده و به صورت متقاطع در مسیری قرار داده می شد که احتمال عبور نینجا از ان زیادتر بود.این رشته ها به اشیایی متصل بود که تولید صدا میکرد و بر اثر تماس با بدن نینجا فعال شده و به حرکت در می امد.
 
ادامه مطلب ...
مبارزات و مسابقات در نین جوتسو
   

مسابقات :ninjafight
مسابقات هنرهای رزمی نین جوتسو در داخل كشور به چند نوع می باشد كه عبارتند از مسابقات كومیته یا مبارزه كه خود نیز از روشهای متفاوتی شكل گرفته است كه از ابتدا نام برده می شود:
1- مبارزه آزاد : اوپن كومیته
2- مبارزه كنترلی ایپون كومیته
3- مبارزه تاندوگو مبارزات درصدی كنترل شده كه بنا به فرمان مربی این مسابقات كوچ اجرا می گردد.
4- جیو كومیته مسابقات اصلی نین جوتسو می باشد كه از آزادی بسیار زیادی برخوردار می باشد و تا تسلیم شدن حریف مقابل ادامه دارد.
قابل ذكراست مبارزات در هنرهای رزمی نین جوتسو از محدودیت خاصی برخوردار نیست. مسابقات كاتا كه بصورت تیمی و انفرادی برگزار می گردد. با سلاح و بدون سلاح مسابقات شورایكن و یا پرتاب ستاره و فوكی بارای كه امروز آن را به نام ایردارت می نامند و بصورت جهانی نیز برگزار می گردد نیز می باشند. مسابقات كتبی كه بیشتر دانش نینجا را مورد ارزیابی قرار می دهد. كه احتیاج به زور و بازو ندارد و باید یك نینجا از فكر اندیشه و حافظه خود بهره ببرد. مسابقات قدرت بدنی كه شامل نیروهای بدنی حریفان در شرایط مختلف می باشد كه به رقابت می پردازند . این مسابقات بیشتر در شیدوشیكای در اردوهای نینجا ها برگزار می گردد. مسابقات تیروكمان كه به صورت سنتی (كیودو جوستو) نامیده می شود كه همه ساله در كشور ژاپن برگزار می گردد. مسابقات كن جوتسو (هنر شمشیر می باشد كه در این ایران بصورت كنترل شده در كلاسهای نینجا استفاده می شود و سنسی ها به هنرجویان خود آموزش می دهند. مسابقات نین جوتسو همیشه از تنوع خاصی برخوردار میباشد. قایق های كوچك راه رفتن روی چوبهای متحرك دررودخانه انواع مسابقات بسیار زیاد می باشد كه تنها در اینجا به معرفی ساده آن پرداخته شده است.

مبارزات در نین جوتسو :
مبارزات نین جوتسو در ایران و خارج از كشور با هم كمی متفاوت می باشد. چراكه نین جوتسو تنها نمایش مبارزه با حریف نیست و سنت نینجا بر مبنای الزامی بودن مبارزه می كند. چراكه در اروپا و كشورهای دیگرروشهای جیو كومیته یا مبارزه كاملا آزاد را دنبال می كنند. نینجاها بیشتر روی تای جوتسو هنر دفاع شخصی كارمی كنند ولی اگر لازم دانستند درهمه نوع مبارزه شركت می كنند. جالب است در مورد مبارزه بعضی اشخاص ناآگاه نان را به نرخ روز می خورد و نینجا را در بوكس معرفی می كنند و سعی می كنند اصالت خود و نینجا را زیر سوال برده و نینجا را تنها با پوشیدن دستكش بوكس معرفی كنند و خود را مبتكر این داستان خنده دار می داند. جامعه رزمی آگاه به هنرهای رزمی به اینگونه افراد می خندد.

ترفندهایی برای فرار

 

ninja_scapeترفندهایی که در فرار موثر بودند با ترفندهایی که نینجا برای نامرئی کردن خود به کار می برد ، ارتباط نزدیکی داشتند . تفاوت بین آنها تا حد زیادی در این حقیقت نهفته بود که نینجا بعد از دیده شدن لازم بود به احتمال زیاد ماموریتش به طور موقت رها کند و در صورت لزوم فرار کند . او آموخته بود که از کوچکترین کمک طبیعت بهره بگیرد . زمانی که دشمن به او نزدیک می شد یا در واقع او را محاصره می کرد ، تاثیرات لحظه ای پدیده های طبیعی ، کمک مفیدی به نینجا بود . برای مثال ، هنگامی که ماه در پشت ابری پنهان می شد یا زمانی که تندبادی ، به چهره های دشمنان گرد و غبار می پاشید ، نینجا فرصت را برای ناپدید شدن یا سر در گم کردن هر چه بیشتر دشمن مغتنم می شمرد . شش گروه از ترفندهایی که دستگیری نینجا را بسیار دشوار می ساخت ؛ عبارت بودند از :
  1. استفاده از پوشش درختی
  2. پوشش های دود و آتش
  3. پوشش های آبی
  4. پوشش های فلزی
  5. اشیای واقع در سطح زمین و
  6. اشکال زنده
نینجا به هنگام فرار از حیله های درختی استفاده می کرد . او به سادگی به درون برگهای انبوه بوته ها یا درختان می دوید و در آنجا مانند یک حیوان ، در حالتی غیر قابل پیش بینی ، به این سو و آن سو می رفت و به صورت هدفی گریزان در می آمد . راه های باریک در میان انبوه درختان بامبو که پوشش محافظی را تشکیل می داد ، تعقیب نینجا را برای گروه تعقیب کنندگان مشکل و استفاده از سلاح های بلند را غیر ممکن می کرد .
یک طرفه راه رفتن نینجا به او این امکان را می داد که در بین شبکه های مارپیچ جنگلی بامبو به سرعت حرکت کند . در حالی که دشمن همچنان در میان بوته های انبوه مایوسانه گیر کرده بود .

ادامه مطلب ...
نینجوتسو در ایران


نین جوتسو در لغت به معنای هنر پنهانی است كه شیوه ای به وجود آمده برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارتهای ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن است . یكی از برجسته ترین خصوصیات نین جوتسو این است كه بدن و جسم را پایگاه فكر و اندیشه می‌داند و كالبد آدمی را آموزش می‌دهد تا با آن روح را بسازد . اصول اصلی و اجرای تكنیك‌ها نیاز به سرعت ، تعادل ، تمركز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و كنترل آن دارد و بدون آن فاقد ارزش است . برای اولین بار در ایران بوجین كان دوجو نین جوتسو (نینجا) توسط استاد اكبر فرجی در زمستان 1369 در شهر كرچ تأسیس شد .در آغاز كار به دلیل ناشناخته بودن در میان ورزشكاران و ورزش دوستان،مشكلات فراوانی وجود داشت.همچنین بخاطر اینكه این ورزش از ابزار و سلاحهای متعددی در امر آموزش استفاده می‌كند برای اكثریت ذهنیت غریبی به وجود آورده بود ولی با یاری خداوند متعال و زحمات استاد فرجی این رشته نوین و جذاب توانسته جایگاه خود را در میان سایررشته ها پیدا كند .
امروزه هزاران جوان دختر و پسر ایرانی كه شیفته و عاشق این هنر هستند در دوجوهای مختلف تعلیم می بیند. آموزش در نین جوتسو به 9 قسمت از مبتدی تا عالی دسته بندی شده ،
1- یادگیری و مهارتهای پایه
2- یادگیری نظم و انضباط
3- فراگیری فنون مقابله با حریف
4- هنر آكروبات رزمی
5- كلاس‌های شیدوشی كای
6- یادگیری انواع تمرینات
7- نحوه فراگیری عبور از موانع
8- كاربرد سلاح در هنر رزمی
9- آموزش شنا در آب
شیدوشیكای كلاس های فوق العاده ای است كه مناسب با شرایط و بصورت نامنظم تشكیل می‌شوند و در آنها جدا از موارد عمومی آموزشهای اختصاصی نیزداده می‌شود راهیابی به این كلاس‌ها دشوار است و هدف بالا بردن مهارتهای علمی و تئوری هنرجویان است. 

                              

وب سایت کانچو اکبر فرجی   وب سایت کانچو اکبر فرجی
آ



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -